Whitepaper: online-strategie voor leden- en fondsenwerving

Whitepaper: online-strategie voor leden- en fondsenwerving

Download de whitepaper:

  • Ik ontvang de whitepaper + tips & inzichten over online strategie & campagnes (alleen van Bolster, uitschrijven kan met 1 klik).

De werving van leden, donateurs of betalende abonnees op internet is een flinke uitdaging voor organisaties.

Bolster helpt daarom maatschappelijke, journalistieke en culturele organisaties met de vernieuwing van communicatie en betrokkenheid (zie onze diensten en cases). We besloten om wat van ons denkwerk breder beschikbaar te stellen. Deze whitepaper behandelt onder meer:

  • de plek die ledenwerving inneemt in een breder betrokkenheidsmodel
  • de werving van aandacht van potentiële volgers en leden
  • de ontwikkeling van een gedegen contentstrategie om geïnteresseerde gebruikers te vinden en te binden
  • de inzet van actieve leden, supporters en sympathisanten voor leden- en fondsenwerving
Gradaties van Betrokkenheid
Gradaties van Betrokkenheid

Het is speciaal geschreven voor professionals in communicatie, marketing, ict en fondsenwerving die de aansluiting zoeken tussen strategie en praktijk, tussen hun eigen werk en andere afdelingen, tussen de eigen organisatie en externe bureaus.

We introduceren een aantal modellen die we gebruiken om online-strategieën te ontwikkelen, zoals ons model voor gradaties van betrokkenheid. Ook vertalen we die naar concrete tips, zoals hoe je Mailchimp kunt inzetten om bijdragers en ambassadeurs te werven onder je leden en nieuwsbriefabonnees.

Download Whitepaper