Vernieuwing van online-communicatie: hoe krijg je je organisatie mee?

Op zoek naar de beste lessen van 500+ online-professionals

We verzamelen de lessen die online-vernieuwers in hun organisaties hebben geleerd, en delen de inzichten die we zelf hebben opgedaan. Doe je mee?

90 procent van het werk dat gedaan wordt om organisaties vooruit te helpen met online-communicatie, vindt binnen de organisatie plaats – en daar is eerlijk gezegd te weinig aandacht voor.

Ideeën genoeg, maar hoe voer je ze door?

Als jij een ambitieuze online-minded professional bent in de wereld van communicatie / PR / marketing / leden- of fondsenwerving, dan heb je waarschijnlijk ruim voldoende ideeën & kennis om de komende jaren de website, nieuwsbrief, sociale media of online-campagnes van je organisatie naar een hoger plan te tillen. De vraag is, hoe zorg je voor:

  • Voldoende budget?
  • Draagvlak bij collega's voor je plan?
  • Een meer innovatieve cultuur in je organisatie?
  • Bewustwording bij management?
  • Een niet al te versplinterde infrastructuur?
  • De ingebruikname van moderne samenwerk-tools zoals Google Docs en Slack?
  • Terugdringen van de eilandjescultuur in je organisatie?
  • Balans tussen quick wins en duurzame vernieuwing?

Dat zijn de vragen waar wij het over willen hebben, want dit zijn de thema’s die écht belangrijk zijn als je online wil vernieuwen.

Daarom: ebook over over online vernieuwing & interne doorbraken

Zelf heb ik de afgelopen 10 jaar als online-strateeg gewerkt aan online-vernieuwing van vele organisaties, van PvdA tot Ministerie van OCW en van Cordaid tot Vodafone.

We willen graag onze eigen ervaringen delen, maar het hele punt is juist dat het de mensen bij de organisaties zelf zijn die het belangrijkste werk verrichten en op dit vlak véél meer ervaring hebben. Daarom verzamelen we de belangrijkste inzichten van de mensen in ons netwerk, en het resultaat delen we vervolgens als ebook (PDF).

Wil je die PDF ook?

Ben je benieuwd naar wat de belangrijkste lessen zijn? Doe dan mee aan onze mini-enquête, en laat weten welk intern obstakel jij bent tegengekomen, en hoe je dat hebt weten te trotseren.

Wil je dat ebook straks ontvangen zonder zelf mee te doen? Kan, schrijf je dan in op onze e-mailupdates.

Doe meeDeel je belangrijkste les over interne obstakels voor online-vernieuwingNaar de mini-enquête

Helemaal uitgelezen? Delen maar!