Wie we zijn, wat we doen en waarom eigenlijk

Over Bolster

Bolster ontwikkelt vernieuwende platforms en campagnes voor organisaties die midden in de samenleving staan.

Vernieuwing van de publieke zaak is harder nodig dan ooit: voor een gezonde democratie moeten media & maatschappelijke organisaties op nieuwe manieren burgers bereiken en aan zich binden. Vooral ook online.

IMG_0408
facebook-fietsersbondpromo-v1

We bouwen complete online-platforms en organisatiewebsites.

Bolster maakt complexe organisatiewebsites, onder meer in WordPress, waarbij we ook graag de digitale identiteit en contentstrategie onder handen nemen.

We bouwen enerzijds complexe websites met dikwijls een meeverhuisd website-archief (De Fietsersbond, Erasmus Magazine, Kennisland, Museum Rotterdam); anderzijds voorzien we graag nieuwe maatschappelijke initiatieven van een krachtig digitaal onderkomen.

We ontwikkelen onze sites doorgaans in Perikles, een framework met veel eigen functionaliteiten (van een poreuze paywall voor premium content tot een geavanceerde zoekmachine), dat werkt op basis van het open-source CMS WordPress. Voor journalistieke sites is er Perikles Journalism.

Lees meer over webontwikkeling of bekijk onze cases.

We maken toffe campagnesites.

Wil je een online-campagne draaien met actiesite en web-advertenties, Facebook-activatie en wellicht ook de werving van nieuwe abonnees, leden, donateurs of vrijwilligers?

Bolster maakt zowel campagnesites als omlijstende online-campagnes met advertenties, nieuwsbriefstrategieën en sociale media-content. Dat doen we bijvoorbeeld voor maatschappelijke organisaties als Young & United, FNV en GroenLinks, maar ook voor journalistieke organisaties, van De Persgroep tot De Groene Amsterdammer.

groenlinksipad

Bolster, in 2014 opgericht door Jaap Stronks, heeft inmiddels een aardige reeks projecten achter de boeg.

Enkele mooie voorbeelden zijn de jongerencampagne Young & United die strijdt voor betere lonen & contracten, en onze bijdrage aan de landelijke GroenLinks-campagne) voor de verkiezingen van 2017, waarvoor Myrthe Hilkens bij Bolster langs kwam om Jaap te interviewen voor het programma What the Hague!?, zie de video.

We werken graag aan boodschapstrategie en activatie.

Van de landelijke campagnesite voor GroenLinks tot de online-campagne voor Young & United: we helpen maatschappelijke organisaties graag met een boodschapontwikkeling en activatie.

Visuele communicatie en krachtige statements zijn daarbij belangrijk, maar ook een goed geïntegreerde infrastructuur waarbij sociale media, landingspagina's, e-mailnieuwsbrieven en CRM-systemen naadloos op elkaar aansluiten.

young united