De uitdaging

We helpen organisaties met digitale vernieuwing omdat je uitdaging in de eerste plaats strategisch is, en pas in de tweede plaats technisch van aard. Want:

  • De werking van het publieke debat is veranderd, en de manier waarop je aandacht genereert ook;
  • De wijze waarop je aandacht omzet in steun en langdurige betrokkenheid is veranderd – de hele huishouding van betrokkenheid ziet er anders uit;
  • De organisatie van communicatie ligt voortdurend op de schop. Traditionele scheidslijnen tussen communicatie-discliplines zijn minder relevant (webredactie, persvoorlichting, donateurswerving en ict lopen online geheel door elkaar), en ondertussen moet de boodschapstrategie, betrokkenheidsstrategie én je ict-tooling worden vernieuwd!

Bij die uitdagingen helpen we. We helpen bij contentstrategie, maken slimme e-mailtemplates, maken een campagneplan geven trainingen en doen veel meer. Interesse? Neem contact op!

Onze ervaring

Bolster is opgericht door online-strateeg Jaap Stronks. Hoewel we de voorkeur geven aan vernieuwingstrajecten waarbij we ook je online-infrastructuur onder handen nemen, doen we geregeld trajecten waarbij het vooral om strategie gaat. Een bloemlezing uit onze ervaring:

  • Coördinatie online campagnes (o.a. TK-verkiezingen PvdA 2010, 2012)
  • Strategie van online-campagnes (TK-verkiezingen GroenLinks 2017, Young & United e.v.a.)
  • Honderden trainingen webredactie, online-campagnevoeren, digitale journalistiek, sociale media (2009-2019)
  • Websitestrategie (programma’s van eisen, contentstrategie) voor vele nonprofit-sites

Leesvoer

Wil je meer weten over wat we te zeggen hebben over digitale strategie? Hieronder vind je enkele suggesties.

  1. Zie Journalism, Media and Technology Trends and Predictions 2019: "Subscription and membership is the key priority for the news industry going forward" ↩︎
  2. Zie bijvoorbeeld de dynamische-paywall-aanpak van de New York Times, te lezen bij Digiday. ↩︎
  3. Relevant artikel: The Cost of Apple News van Stratechery. Samenvatting: voor uitgevers is het een slechte zaak als een machtige tussenpartij tussen jou en je lezers zou komen te staan; gebruikers gaan een relatie met de aggregator aan i.p.v. jouw medium, je krijgt amper relevante data, je moet dagelijks concurreren met andere uitgevers om aandacht – en een kleiner (en krimpend) deel van de lezersuitgaven vloeien jouw kant op. ↩︎
  4. Zie The Media Industry Laid Off A Thousand People In January. It May Not Be Over. ↩︎
  5. Lees ook het verslag van Harald Dunnink. ↩︎