Van ledenwerving tot publiekscampagnes

Online campagnes, content & communicatie

 
Bouw aan bereik, draagvlak en betrokkenheid met geïntegreerde online-campagnes
 

Maatschappelijke campagnes met impact

Of je nu het publieke debat wil bespelen, fondsen en leden wil werven of een nieuwe organisatie wil lanceren: een strakke online-campagne is daarvoor onmisbaar.

Een goede campagne is geïntegreerd: een slimme mix van online-nieuws & pr, landinsgpagina's, sociale media en nieuwsbrieven. Maar vooral ook met een doordesemde strategie waarmee je de juiste boodschap, call-to-actions en campagnedynamiek weet te organiseren.

20160307-pvda-oekraine-facebook-preview-1200-630
ipad ad

Onze specialiteit: de combinatie van interactiviteit op websites en sociale media.

Zie bijvoorbeeld de 'Ik sta in de krant'-campagnesite die we voor De Persgroep maakten.

In een handomdraai maakt de bezoeker een gepersonaliseerd fictief artikel aan, waarbij de Facebook-profielafbeelding ook nog eens realtime in een spectaculaire nieuwsfoto wordt gemonteerd.

Naadloze sociale media-integratie is hierbij van groot belang: niet alleen bij het genereren van de content, maar vooral ook bij de verspreiding ervan. De meeste interactie vindt niet op je website plaats, maar op sociale media, dus is het belangrijk dat berichten die op Facebook worden gedeeld de belangrijkste informatie bevatten.

We zorgen voor activerende campagnes met de juiste boodschap.

Wil je maatschappelijke impact bereiken, moet je een goede huisstijl en boodschapstrategie hebben, die wordt uitgewerkt in een contentplan voor Facebookberichten, websitenieuws, e-mailnieuwsbrieven, advertenties en méér.

Dat kan vaak ook al met beperkte middelen - zeker als we ons focussen op boodschap & campagnebeeld, kunnen we met een paar Facebook-posts veel bereik en betrokkenheid organiseren. Voor Saldo010 bijvoorbeeld: één goed Facebook-bericht ondersteund met een paar tientjes sponsorbudget op een nieuwe pagina bereikte meer dan 50 duizend mensen.

saldo010
iio groen

Beleidscommunicatie kan stukken beter.

We helpen ook graag (semi-)overheidsorganisaties met betere beleidscommunicatie. Dat begint bij nuttige en aantrekkelijk gepresenteerde content.

Maar communicatie is meer dan 'content' verspreiden. Vaak gaat het om kennisuitwisseling, draagvlakontwikkeling en het versterken van betrokkenheid.

Dus kunnen we - zoals voor InnovatieImpuls Onderwijs of De Lerarenagenda helpen met vernieuwing van contentstrategie voor website en sociale media, community management en daarmee voor meer bereik én betrokkenheid.

Online en offline geïntegreerd

Er is niet zoiets als een exclusief online- of offline-campagne. Maar veel organisaties missen vooral op digitaal vlak expertise.

Bolster concentreert zich daarom op het online-gedeelte van campagnes: van activistenwerving via Facebook tot campagnesites, digitale petities en sociale media-acties.

(Zie ook de Young & United-case of de Stem Vóór-campagne van de PvdA)

young united
Michiel ReijnenMichiel ReijnenPvdA“Ik kan Jaap en Bolster van harte aanbevelen. De afgelopen jaren hebben we veel met Jaap gewerkt, binnen en buiten campagnes. Daarbij bleek elke keer zijn enorme gedrevenheid en zijn inhoudelijke en strategische kennis op het gebied van (social) media. Hij heeft ons enorm geholpen bij het ontwikkelen en uitwerken van onze social media strategie en bij het trainen van medewerkers hierin en bij het professionaliseren van onze mailings. Tenslotte is het prettig te werken met iemand met zoveel kennis, enthousiasme en betrokkenheid.”
Benieuwd wat we nog meer hebben gedaan? Bekijk ons werk

Onze ervaring

Bolster werkt voor toonaangevende organisaties die midden in de samenleving staan. Dat zijn vaak maatschappelijke organisaties, maar ook bijvoorbeeld overheden of bedrijven die aan maatschappelijk relevante projecten werken. We werken voor clubs als PvdA, FNV, Amnesty International, Kennisland en het Ministerie van OCW.

iio iphone schuin

Hybride bureau

Goede content en communicatie gaan niet zonder een puik CMS. Sociale media gaan niet zonder e-mailnieuwsbrieven voor duurzame betrokkenheid. En een bureau dat goed kan uitvoeren moet ook kennis overdragen. Bolster is dan ook een hybride bureau, dat zich specialiseert in vernieuwing van communicatie en betrokkenheid voor maatschappelijke organisaties.

Meer weten over wat we voor je organisatie kunnen betekenen? Neem contact op