Het campagneplatform van Bolster vol toeters en bellen

Demos: online-campagnes die converteren

Vertel verhalen die boeien en tot actie aanzetten.

Waar ons Perikles-systeem geschikt is voor complete organisatiewebsites, is Demos gemaakt voor flitsende online-campagnes.

Een lap tekst en een link 'teken de petitie' is meestal niet genoeg voor een succesvolle campagne: je moet ook verhalen vertellen, urgentie opbouwen en mensen overtuigen. Met Demos combineren we boodschapontwikkeling & campagnestrategie met design, tech en online-marketing.

demosgif2
Babeltower

Campagnestrategie

We gebruiken het Theory of Change-framework en ons Betrokkenheidsmodel om een campagnestrategie te ontwikkelen met de juiste boodschap en een customer journey (of 'activist journey') met de juiste samenhang in gradaties van betrokkenheid.

Newsffed

Ads & Activatie

Activisten en supporters moet je wel weten te vinden. Slimme advertenties op sociale media bijvoorbeeld zijn van groot belang om je eerste groep activisten te werven, voorafgaand aan een publiekscampagne.

profile

Eén CRM-systeem voor je gebruikers

Met websiteformulieren, sociale media, nieuwsbriefsystemen, ledenadministratie en donateursbestanden zijn er nogal wat plekken waar je je gebruikers moet bijhouden. Dat stroomlijnen we graag.

Bekijk ook: Perikles, ons systeem voor complete organisatiewebsites Meer over Perikles
macbookeniphone-loonvoorstel-fnv

Landingspagina's die het laatste zetje geven.

In andere campagnes werkt het beter om op een overzichtelijke landingspagina nog één keer uit te leggen waarom je doelgroep bijvoorbeeld een petitie moet tekenen.

De pagina's moeten snel laden, overzichtelijk zijn en aanzetten tot actie.

Slimme social media-integratie

Een campagnepagina of getekende petitie moet je natuurlijk kunnen delen. Maar een linkje naar de pagina op Facebook plakken is niet genoeg.

Zie het bijgaande voorbeeld: bij het delen van devriendenvanwilders.eu op Facebook verschijnt een preview-afbeelding die dienst doet als persoonlijk statement ('dit zijn niet mijn vrienden') en tevens als oproep aan andere Facebook-gebruikers om de pagina ook te delen.

vriendenvanwilders2
Meer weten over Demos of andere Bolster-diensten? Neem contact op
K29A9731-1280×853

Casus: de succesvolle campagne van Young & United

11 juni kreeg minister Lodewijk Asscher door de jongerenorganisatie Young & United 130 duizend handtekeningen aangeboden van jongeren die een beter loon willen.

Bolster werkte mee aan de campagnestrategie, bouwde YoungandUnited.nl en wierf voorafgaand aan de publiekscampagne activisten met gebruik van slim gesegmenteerde Facebook-advertenties en relevante landingspagina's.

Lees ook onze blogpost met tips voor succesvolle online-campagnes voor NGO's Naar de blogpost

Ruime ervaring met online-campagnes

Hier wordt Bolster-strateeg Jaap Stronks door EenVandaag geïnterviewd over online-campagnes en -petities.

Onze ervaring in online-campagnes en stategiewerk voor o.a. Young & United, PvdA, FNV, Consumentenbond en vele andere organisaties zetten we graag in voor andere maatschappelijk relevante vraagstukken.

Meer weten over Bolster? Ga naar de 'over ons'-pagina, bekijk onze Diensten of Cases.