Campagnewebsite voor het Oekraïne-referendum

Stem Vóór-campagne PvdA

De PvdA vroeg ons om een campagnewebsite die dient bij te dragen aan een hoge opkomst en een groot aantal vóór-stemmen bij het referendum van 6 april 2016 over het associatieverdrag met Oekraïne.

Dus maakten we een strakke campagnesite met testimonials, fabels & feiten, een reminderservice en slimme integratie van een Facebook-event. (De website hebben we enige tijd na afloop van de campagne weer offline gehaald.)

stemvoor.pvda.nl

De pagina opent met een animatie die laat zien dat het referendum over méér gaat dan je misschien denkt: het gaat over het associatieverdrag, en daarmee over niet alleen handel maar ook mensenrechten.

Ook laten de testimonials zien dat er verschillende redenen zijn waarom mensen vóór stemmen – van bekende PvdA-politici tot mensen zoals jij en ik.

Ook worden er handig swipe-bare feiten & fabels getoond, die de redactie – net als de andere content op de site – gewoon zelf kan aanvullen & bijhouden. De site draait namelijk gewoon op WordPress.

PvdA cards

Een belangrijk onderdeel is het Facebook-event. We maakten een evenement aan op 6 april – de dag van het referendum – en roepen op Facebook en via de site zelf mensen op om te RSVP’en dat je vóór gaat stemmen.

U stemt toch ook vóór? Source:

Dat dient meerdere functies: het is een reminder voor jezelf, het vergroot de kans dat je daadwerkelijk gáát stemmen, je kunt op de hoogte blijven (door geplaatste updates op de event-pagina) en het is een subtiele oproep aan je Facebook-vrienden, die immers te zien krijgen dat een of meer van hun vrienden naar dat evenement gaat.

Bekijk de site op stemvoor.pvda.nl.

Meer weten? Kijk wat we kunnen betekenen op het gebied van online-strategie, campagnes of webontwikkeling. Of blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief, dan sturen we toffe links over maatschappelijk relevante online-communicatie + kijkjes achter de schermen:

Op de hoogte blijven van Bolster? Sluit je aan:

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

Helemaal uitgelezen? Delen maar!