Campagnesite voor Het Laatste Nieuws

Help de Rode Duivels

Bolster maakte een campagnesite waarin je een hoofdrol speelt in een artikel van de grootste nieuwssite van België over de Rode Duivels.

Bij De Persgroep waren ze wel gecharmeerd van onze ‘Ik sta in de krant‘-actie voor het AD, dus mochten we voor het Vlaamse zusje een gelijksoortige campagne opzetten.

Het moest wel vlot: zondagavond versloeg België Hongarije, en een dag vóór de wedstrijd van de daaropvolgende vrijdag tegen Wales moest de website af zijn. Dus gingen we gelijk aan de slag met deze website waar je een hoofdrol kunt spelen in het nieuws over het Belgische EK-succes (waarbij je Facebook-profiel wordt gebruikt om een artikel te genereren, met fotomontage en al).

HLN-artikel: Stronks is nieuwe spits Rode Duivels
Mulder ziet er wel brood in

Of als tacticus achter de schermen:

tacticus achter de schermen

We kopieerden voor deze campagnesite de vormgeving van de normale HLN-website en bouwden een artikelgenerator met Facebook-integratie. Ook schreven we zelf de kopij.

Cijfers

  • Ontwikkeltijd: 4 dagen
  • Looptijd campagne: ~ 24 uur
  • Aantal deelnemers dat een of meer artikelen aanmaakte met Facebook-profiel: ruim 10 duizend
  • Aantal gegenereerde artikelen, waarvan een groot deel gedeeld is op sociale media: ruim 15 duizend
  • Unieke bezoekers op de campagnesite: bijna 120 duizend
  • Bereik van mensen op sociale media met de gegenereerde artikelen: onbekend, maar waarschijnlijk ruim boven de 1 miljoen
Kijk ook eens hier: