Bolster zoekt een digital campaigner / e-mailmarketeer (Rotterdam)

Voor vernieuwende online campagnes voor maatschappelijke organisaties

We hebben weer een vacature: Bolster zoekt een ervaren en getalenteerde digital campaigner annex e-mailmarketeer.

Het is de missie van Bolster om maatschappelijke en journalistieke organisaties te helpen bij de vernieuwing van communicatie en betrokkenheid. En we zijn aardig op weg: in de twee jaar dat we bestaan mochten we complexe organisatiewebsites en flitsende online-campagnes maken voor maatschappelijke organisaties als GroenLinks, Milieudefensie, FNV, Young & United, PvdA en Kennisland (check onze cases maar). En er komen nog véél meer toffe dingen aan!

Enkele van onze oudere e-mailtemplates

Daarnaast werken we voor culturele organisaties als Museum Rotterdam en Stedelijk Museum Amsterdam, en hebben we een belangrijke journalistieke poot met ons werk voor Vers Beton, De Groene Amsterdammer en Erasmus Magazine.

Met name voor de maatschappelijke en journalistieke organisaties hebben we ons steeds meer toegelegd op e-mail. We maken geavanceerde, zelfgebouwde Mailchimptemplates, bouwen e-mail marketing automation-straatjes en ontwikkelen nieuwe e-mail-optin-routes via popover-formulieren, Twitter lead generation cards, OAuth-integraties en méér.

Bolster HQ
Our new office

Wie we zoeken

We zoeken een digital campaigner / e-mailmarketeer die idealiter een groot aantal van de volgende kenmerken heeft:

  • Veel ervaring met uitgebreide e-mailcampagnes, o.a. op het gebied van fondsenwerving
  • Veel ervaring met e-mail marketing automation
  • Kent Mailchimp als haar broekzak
  • Kan goed overweg met HTML/CSS om e-mailtemplates indien nodig hoogstpersoonlijk in elkaar te tikken
  • Veel ervaring met uiteenlopende CRM-systemen
  • Maatschappelijk geëngageerd
  • Ervaring met het schrijven van kopij
  • Ook ervaring met sociale media en content management systemen

Waarom je functie belangrijk is

E-mail is nog altijd het belangrijkste bindmiddel tussen organisaties en geïnteresseerden. Het succes van journalistieke en maatschappelijke vernieuwing staat of valt met de juiste inzet van e-mail. Dat gaat om méér dan techniek: e-mail is het belangrijkste middel om relatief laagdrempelige rechtstreekse relaties mogelijk te maken. Van alle complexe betrokkenheids-infrastructuren die organisaties op poten moeten zetten is e-mail de basis. Of je nu abonnees, vrijwilligers, donateurs, klanten of leden wil: het begint met het e-mailadres.

Bolster speelt een voortrekkersrol als het gaat om de vernieuwing van maatschappelijke betrokkenheid en journalistieke innovatie. Wil je met jouw expertise een relevante bijdrage leveren aan de vernieuwing van leden- en fondsenwerving, dan moet je hier solliciteren.

Voorbeeld van een van onze quizzen voor GroenLinks
Voorbeeld van een van onze quizzen voor quiz.groenlinks.nl

Wat je kunt leren

Als digitial campaigner kun je samen met een online-strateeg, een creative director en een groepje developers maatschappelijke impact creëren. Je kunt je eigen discipline op het hoogste niveau uitoefenen en doorontwikkelen.

Omdat je in een multidisciplinair team werkt, zit je echter niet opgesloten in je eigen werk. Je bent ook verantwoordelijk om mede te zorgen hoe we op nieuwe manieren betrokkenheid organiseren via slimme formulieren, website-integraties of sociale media-koppelingen. Neem bijvoorbeeld de Kerstquiz die we voor GroenLinks bouwden (probeer ‘m maar eens uit): die verleidt mensen ook om hun e-mailadres achter te laten, en biedt een organisatie de mogelijheid om relevante followup-mailtjes klaar te zetten. Van quiz-concept tot email marketing automation: dat is het soort werk dat je bij Bolster kunt doen.

Solliciteer hier

Vul maar in; je krijgt een kopietje in je mailbox.

Stap 1 van 2

0%

Helemaal uitgelezen? Delen maar!